کل بازديدکنندگان : 70244 امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    ساعت :
اخبـــار
افزایش شیوع کرونا ١٣٩٨/١٢/٢٧
منبع خبر : آهنگ شیوع ویروس کرونا در ایران باز هم تندتر شد: در

 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه ٢٦ اسفند، از شناسایی بیش از هزار بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: «متاسفانه ۱۲۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل این بیماری، جان خود را از دست دادند».

وی گفت:‌ «از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به۱۴۹۹۱ نفر رسید».

کیانوش جهانپور افزود: «مجموع درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسیده است و تا کنون ٤٩٩٦ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند».

 

 

معاون وزارت بهداشت ایران: شمار مبتلایان به کرونا در مشهد در حال افزایش است

 ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه ٢٦ اسفند اعلام کرد: «روند بیماری و افراد بستری در استان خراسان و [شهر] مشهد رو به افزایش است و تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به ویروس کرونا، منشأ خارج از استان دارند».

وی از مردم خواست تا از آمدن به مشهد خودداری کنند و تأکید کرد: « امکانات شهر مشهد، محدودیت دارد، بنابراین باید از هر گونه سفر نوروزی به این استان اجتناب شود».

مشیر الحق عابدی معاون استاندار خراسان جنوبی نیز از مردم خواست تا به جای حضور در خیابان‌ها، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژۀ ایران: ظرفیت در حال تکمیل است

امیرعلی سوادکوهی فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و رئیس انجمن مراقبت‌های ویژۀ ایران، روز دوشنبه ٢٦ اسفند، اعلام کرد که «ظرفیت آی‌سی‌یوهای سه بیمارستان تحت مدیریت او، تقریباً از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تکمیل شده‌اند».

وی گفت: «از آی‌سی‌یوهایی که در اختیار دارم، فقط یکی را برای مبتلایان بیماری‌های دیگر نگه داشته‌ام، ظرفیت آنها آنقدر پر شده‌ که مجبور شده‌ایم بخش‌های پشتیبان درست کنیم تا مریض‌های دیگر را به آنجا بفرستیم».

او در ادامه هشدار داد که «اگر بیماری پخش شود، تخت‌ آی‌سی‌یوها برای بیماران کافی نیست».

ویروس کرونا به بیمارستان روانپزشکی رازی رسید

رضا طهرانی‌زاده مدیر روابط عمومی بیمارستان روانپزشکی رازی واقع در امین‌آباد، در رابطه با شیوع ویروس کرونا در بیمارستان روانپزشکی رازی گفت: «متاسفانه در بیمارستان ما نیز چند مورد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد و طبیعتاً یک بیمارستان با ۱۰۰۰ بیمار و ۱۱۵۰ پرسنل حتماً از شیوع چنین ویروسی متاثر می‌شود».

وی افزود: «ایجاد بخش‌هایی ویژه برای نگهداری افراد مشکوک به کرونا به منظور جلوگیری از انتشار ویروس، ازجمله تمهیداتی است که ما در بیمارستان رازی درنظر گرفته‌ایم؛ البته اگر افراد مشکوک یا مبتلا باشند، در بیمارستان رازی باقی نمی‌مانند و آن‌ها را به بیمارستان‌‌های معین منتقل می‌کنیم»

مدیر روابط عمومی بیمارستان روانپزشکی رازی تأکید کرد که مرخصی بیماران از بیمارستان به حداقل رسیده و طبق پروتکل وزارت بهداشت، ملاقات بیماران تا اطلاع‌ ثانوی ممنوع است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک: پذیرش و ملاقات، تا اطلاع ثانوی ممنوع است

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، روز دوشنبه اعلام کرد: «تا کنون ١٧ مددجو و چند نفر از پرستاران در این آسایشگاه، به ویروس کرونا مبتلا شده اند».

وی افزود:پذیرش , ملافات تا اطلاع ثانوی در آسایشگاه کهریزک ممنوع است.

[ بازگشت ]